ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΓΙΑ ΤΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΚΑΙ ΤΟΝ ΟΔΗΓΟ ΤΟΥ

ΕΙΣΤΕ ΕΤΟΙΜΟΙ ΓΙΑ ΔΙΑΚΟΠΕΣ;

ΠΡΙΝ ΒΑΛΕΤΕ ΜΠΡΟΣΤΑ ΓΙΑ ΔΙΑΚΟΠΕΣ, ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΤΟ ΟΧΗΜΑ ΣΑΣ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΣΤΗΝ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ, ΩΣΤΕ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΟΙ ΔΙΑΚΟΠΕΣ ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΕΣ ΧΩΡΙΣ ΑΠΡΟΟΠΤΑ ΚΑΙ ΠΑΝΩ ΑΠ’ ΟΛΑ ΑΣΦΑΛΕΙΣ

Ημερομηνία Δημοσίευσης: 25/07/2013

 

Κείμενο: Νίκος Μήττας | Εικόνες: Αρχείο

Λίγες ημέρες μας χωρίζουν από τον Αύγουστο –το μήνα που παραδοσιακά η χώρα κατεβάζει διακόπτες– και οι περισσότεροι από εμάς είμαστε προ των πυλών για τις καλοκαιρινές μας διακοπές. Αν και η οικονομική περίοδος που πολλοί από εμάς διανύουμε δεν είναι και στα καλύτερά της, όσοι επιλέξουμε να κινηθούμε στον καλοκαιρινό προορισμό της αρεσκείας μας με το όχημά μας οφείλουμε να το έχουμε σωστά συντηρημένο, προκειμένου να αποφύγουμε τις δυσάρεστες εκπλήξεις που κοστίζουν και σε χρήμα και σε χρόνο και σε ασφάλεια.
Στις παρακάτω γραμμές θα σας παρουσιάσουμε ορισμένα απλά βήματα σχετικά με την προετοιμασία του αυτοκινήτου για διακοπές, βήματα που μπορείτε να κάνετε ακόμα και μόνοι σας.

ΕΛΕΓΧΟΣ ΛΑΔΙΩΝ ΚΙΝΗΤΗΡΑ & ΥΓΡΟΥ ΦΡΕΝΩΝ


Τα λάδια του κινητήρα σας είναι σημαντικό να βρίσκονται στη σωστή στάθμη, γιατί έτσι γίνεται σωστά η λίπανση του κινητήρα. Σε ένα ίσιο μέρος, χωρίς να έχετε θέσει τον κινητήρα σε λειτουργία, βγάζετε το δείκτη λαδιού, τον σκουπίζετε και τον ξαναβάζετε στη θέση του. Τον βγάζετε πάλι και βλέπετε τη στάθμη που πρέπει να είναι στο άνω σημείο (έστω από τη μέση και επάνω).
Εάν χρειάζεται να συμπληρώσετε λάδι, θα πρέπει να ρίξετε από το ίδιο λιπαντικό που βάλατε στην αλλαγή (καλό είναι να έχετε πάντα μαζί μας 1lt στο πορτμπαγκάζ). Παρόμοια διαδικασία ακολουθείτε και για τα υγρά φρένων. Αν η πρόσβαση στο δοχείο είναι δύσκολη, τότε επισκεφτείτε το συνεργείο σας, προκειμένου να αποφύγετε κάποια ζημιά.



ΕΛΕΓΧΟΣ ΨΥΚΤΙΚΟΥ ΥΓΡΟΥ ΣΤΟ ΨΥΓΕΙΟ ΤΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
Πάντα με κρύο κινητήρα, κάνετε έλεγχο στο δοχείο αντιψυκτικού το οποίο θα πρέπει να έχει υγρό μέχρι την ένδειξη του κατασκευαστή· όχι παραπάνω, γιατί θα έχετε πίεση στο σύστημα με περαιτέρω ζημιά. Κάνετε επίσης οπτικό έλεγχο του ιμάντα δυναμό και της αντλίας νερού.



ΕΛΕΓΧΟΣ ΣΤΙΣ ΠΙΕΣΕΙΣ ΤΩΝ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ
Με ένα πιεσόμετρο –αν έχετε, αλλιώς επισκεπτόσαστε το κοντινότερο συνεργείο ή ένα πρατήριο υγρών καυσίμων–κάνετε τον έλεγχο πάντα βάσει του πίνακα που έχει δώσει ο κατασκευαστής (εκτός από το εγχειρίδιο υπάρχει και σχετικό αυτοκόλλητο με τις σωστές πιέσεις στην πόρτα του οδηγού ή στην τάπα καυσίμων). Μην ξεχνάτε ότι με μικρότερη πίεση έχετε μεγαλύτερη κατανάλωση καυσίμου, ενώ με μεγαλύτερη πίεση δεν έχετε καλή ευστάθεια, ούτε καλή απόδοση στο φρενάρισμα.
Ελέγχετε το πέλμα των ελαστικών και αν είναι φθαρμένα τα αλλάζετε άμεσα. Το ίδιο ισχύει και για τη ρεζέρβα ανάγκης, ενώ δεν παραλείπετε να ελέγξετε ότι ο γρύλος και τα παρελκόμενά του λειτουργούν κανονικά.



ΕΛΕΓΧΟΣ ΣΤΟΥΣ ΥΑΛΟΚΑΘΑΡΙΣΤΗΡΕΣ & ΣΤΟ ΥΓΡΟ ΠΛΥΣΗΣ


Κατά πάσα πιθανότητα, μέσα στο καλοκαίρι μπορεί να μη βρέξει αλλά αν συμβεί θα αντιμετωπίσετε πρόβλημα. Άρα, αν οι υαλοκαθαριστήρες είναι φθαρμένοι, τους αλλάζετε χωρίς δεύτερη σκέψη. Άλλωστε δεν θα είναι λίγα και τα έντομα που θα γίνουν «χαλκομανία» στο παρμπρίζ σας, οπότε αυτό θα χρειάζεται καθάρισμα για να διατηρήσετε την καλή ορατότητά σας. Επίσης ελέγχετε και συμπληρώνετε άμα χρειάζεται με ειδικό –καλοκαιρινό– υγρό το δοχείο πλύσης.



ΕΛΕΓΧΟΣ ΣΤΟΥΣ ΛΑΜΠΤΗΡΕΣ – ΥΨΟΣ ΦΑΝΩΝ
Κάνετε έναν έλεγχο στα φώτα του αυτοκινήτου αν ανάβουν όλα αλλά και αν φέγγουν και σωστά, γιατί όλοι ξέρετε πόσο ενοχλητικά είναι τα φώτα των απέναντι όταν δεν είναι σωστά ρυθμισμένα.
Καλό είναι να έχετε ένα σετ με όλες τις λάμπες αλλά και όλα τα νούμερα των ασφαλειών (απαγορεύεται να αντικαταστήσετε μεγαλύτερη ασφάλεια σε περίπτωση που καεί κάποια, γιατί σίγουρα θα έχετε βραχυκύκλωμα· και αν βάλετε μεγαλύτερη θα κάνετε πιο μεγάλη ζημιά).
Αφού βρίσκεστε στη διαδικασία του οπτικού ελέγχου, ρίξτε ταυτόχρονα και μία ματιά για πιθανές φθορές (εξογκώματα, επιφανειακά σκισίματα κλπ.) στο αμάξωμα.



ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΚΛΙΜΑΤΙΣΜΟΥ (Α/C)
Το σύστημα κλιματισμού του αυτοκινήτου χρειάζεται σύμφωνα με τους περισσότερους κατασκευαστές μία φορά το χρόνο συντήρηση. Η ανανέωση του φρέον στο κύκλωμα, αν και δεν είναι πάντα απαραίτητη, καλό είναι να γίνεται, προκειμένου το air condition να λειτουργεί σωστά και να αποδίδει «τα μάλα».
Δηλαδή, αν έχετε την απαραίτητη ποσότητα φρέον (αναγράφεται από τον κατασκευαστή στο εγχειρίδιο και στο χώρο του κινητήρα) ο αέρας που θα βγαίνει από τα ακροφύσια δε θα είναι αρκετά παγωμένος, με αποτέλεσμα να πρέπει να δουλεύει το A/C σε μεγαλύτερη ένταση, αυξάνοντας ταυτόχρονα την κατανάλωση αλλά και στερώντας ισχύ από τον κινητήρα.
Παράλληλα με το φρέον και σχεδόν κάθε χρόνο, θα πρέπει να αντικαθιστάτε και φίλτρο καμπίνας (ή φίλτρο γύρης). Το τελευταίο καθαρίζει τον εξωτερικό αέρα που εισέρχεται στην καμπίνα. Αν αυτό που έχετε «έχει γράψει αρκετά χιλιόμετρα», τότε θα αναπνέετε μικροοργανισμούς που σε καμία περίπτωση δε θέλετε. Επίσης, αν παρατηρήσετε ασυνήθιστους θορύβους και μυρωδιές, σπεύσατε στο συνεργείο.


ΕΛΕΓΧΟΣ ΣΤΗΝ ΜΠΑΤΑΡΙΑ
Αν η μπαταρία είναι ανοιχτού τύπου, κοιτάζετε τα υγρά και, αν χρειαστεί, συμπληρώνετε. Επίσης, καλό είναι να έχετε μαζί σας τα λεγόμενα «κροκοδειλάκια», τα οποία θα σας χρησιμεύσουν στην περίπτωση που η μπαταρία αδειάσει και χρειαστεί να βάλετε μπροστά τον κινητήρα.



ΚΑΛΟ ΤΑΞΙΔΙ
Αν το ταξίδι σας είναι μεγάλο και κουραστικό, επιβάλλεται μια επίσκεψη στο συνεργείο σας, άσχετα αν δεν πλησιάζει η ημερομηνία ή το χιλιομετρικό όριο για την πραγματοποίηση του service. Ο τεχνικός θα ελέγξει όλα τα σημεία του αυτοκινήτου και αναμφίβολα, πέρα από την ασφάλεια, θα σας γεμίσει και με σιγουριά.
Ήδη πολλές εταιρείες πραγματοποιούν δωρεάν τέτοιους ελέγχους. Οπότε καλό θα ήταν να επικοινωνήσετε και να κλείσετε ένα ραντεβού μαζί τους άμεσα, διότι όσο πλησιάζει ο καιρός προς τον Δεκαπενταύγουστο τόσο πιο δύσκολα θα μπορέσετε να εξυπηρετηθείτε, λόγω πιθανού φόρτου εργασίας.
Μην παραλείψετε να προσέξετε το βάρος του αυτοκινήτου με τις αποσκευές σας για τη σωστή ρύθμιση της πίεσης των ελαστικών και των φώτων σας. Επίσης, όσο φορτώνετε το αυτοκίνητό σας με μπαγκάζια, πρέπει να προσέχετε αφενός να τα στερεώνετε καλά, χωρίς να εξέχουν αντικείμενα, και αφετέρου να μην κλείσετε την ορατότητα προς τα πίσω· κοινώς αφήστε ελεύθερο χώρο, ώστε να βλέπετε πίσω από το μεσαίο σας καθρέφτη.
Τέλος ένα καλό εξωτερικό και εσωτερικό καθάρισμα δεν είναι άσχημη ιδέα, πρώτον για να έχετε καλή ορατότητα αλλά και γιατί σίγουρα θα ανέβει η ψυχολογία σας. Και τη στιγμή που ετοιμάζεστε για την καλοκαιρινή ανάπαυλα είναι ότι το καλύτερο.
Καλό καλοκαίρι και καλές διακοπές, με πολλά, καλά και κυρίως ασφαλή χιλιόμετρα για όλους μας.

«Η καλή λειτουργία θέλει καλή προετοιμασία και... σωστή συντήρηση»

 

 

ΤΕΧΝΙΚΑ

ΔΙΑΚΥΜΑΝΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΠΙΕΣΗ ΛΑΔΙΟΥ ΤΟΥ ΚΙΝΗΤΗΡΑ

Παρ’ όλα αυτά, η χαμηλή πίεση του λαδιού (τα περισσότερα καινούργια οχήματα έχουν ειδικό όργανο της ένδειξης της πίεσης του λαδιού που μετριέται σε τιμές bar) δεν είναι απαραίτητα ένδειξη...

ΔΟΚΙΜΕΣ ΠΡΟΣΚΡΟΥΣΗΣ

Ο EuroNCAP ολοκλήρωσε πριν λίγο καιρό στις Βρυξέλλες τις δοκιμές πρόσκρουσης των νέων πιο εμπορικών LCV της ευρωπαϊκής αγοράς....

ΛΙΠΑΝΤΙΚΑ (ΜΕΡΟΣ Α'): Ο ΡΥΘΜΙΣΤΗΣ ΤΟΥ ΚΙΝΗΤΗΡΑ ΣΑΣ

Η αρχή λειτουργίας των εμβολοφόρων κινητήρων (εσωτερικής καύσης) βασίζεται στη μετατροπή της χημικής ενέργειας ενός καυσίμου σε θερμική......