ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΓΙΑ ΤΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΚΑΙ ΤΟΝ ΟΔΗΓΟ ΤΟΥ

ΝΕΑ ΕΡΓΟΤΑΞΙΑΚΑ MERCEDES-BENZ AROCS

Ημερομηνία Δημοσίευσης: 02/01/2018

 

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΤΗ ΓΕΡΜΑΝΙΑ

Mercedes-Benz Arocs 8x8-4 / 6x4 MY 2018

Η σειρά AROCS, η οποία πρωτοπαρουσιάστηκε το 2013 και έκτοτε συνεχώς διευρύνεται και βελτιώνεται, περιλαμβάνει τα βαρέα φορτηγά Mercedes-Benz που είναι ειδικά σχεδιασμένα για εργοταξιακή χρήση και βαριές αγροτικές εργασίες. Διατίθενται σε όλες τις εκδόσεις αξόνων, υπερκατασκευής και φορτίων, 4x2 και 4x4, τριών αξόνων 6x2, τριών αξόνων 6x2 ή τριών αξόνων και φορτηγά 8x2, 8x4, 8x6 και 8x8, σε ανατροπή ή μπετονιέρα.

Τα πλαίσια των Arocs είναι από ενισχυμένο χάλυβα με ειδική προστατευτική επικάλυψη και συχνά συνδυάζονται με πολυαξονικά συστήματα μετάδοσης, ειδικές καμπίνες και ισχυρούς κινητήρες.

Εκτός από την αντοχή, η σειρά Arocs είναι σχεδιασμένη για χαμηλότερο κέντρο βάρους και μεγάλο ωφέλιμο φορτίο, με αλλαγές σε όλα τα επίπεδα, από την καμπίνα, το σασί, τον ίδιο τον κινητήρα, αλλά και τα ελαστικά.

Άνεση και ασφάλεια

Οι καμπίνες για παράδειγμα είναι προσαρμοσμένες στο ύψος κατά 10 εκατοστά, με πλάτος στα 2,3 μέτρα (παραλλαγές M και L) ενώ χάρη στη χαμηλότερη τοποθέτηση καμπίνας και κινητήρα η συνολική μείωση του ύψους μπορεί να φθάσει και στα 28 εκατοστά, ώστε να μην δημιουργείται πρόβλημα στα εργοτάξια.

Φυσικά, υπάρχουν και μεγαλύτερες καμπίνες, π.χ. με πλάτος 2,5μέτρων (Home Line και Style Line ή StreamSpace και BigSpace με λύσεις για ανάπαυση του οδηγού).

Το Arocs προσφέρει επίσης νέες επιλογές στην περιοχή της ανάρτησης και του κινητήρα. Το ηλεκτρικά υποστηριζόμενο σύστημα διεύθυνσης Servotwin είναι τώρα διαθέσιμο και για το τετρααξονικό Arocs 8x4 και για άλλα μεταξόνια, για παράδειγμα. Το βοηθητικό υδραυλικό σύστημα εκκίνησης HAD (Υδραυλικός βοηθητικός κινητήρας) μπορεί επιπλέον να χρησιμοποιηθεί σε παραλλαγές ελκυστήρων με ημιρυμουλκούμενο με μεταξόνιο 3300 mm για τη μεταφορά επικίνδυνων εμπορευμάτων. Νέες επιλογές για το Arocs με HAD είναι η σήραγγα κινητήρα των 320 mm για τις καμπίνες L και ένα κάλυμμα που παρέχει προστασία από τα χύμα προϊόντα σε συνδυασμό με την καμπίνα M.

TRC και HAD

Καινοτομία της νέας γενιάς ο συμπλέκτης turbo retarder (TRC), ο οποίος μεταδίδει υδραυλικά την κίνηση με έναν ιδιαίτερα ομαλό τρόπο και παράλληλα λειτουργεί και ως retarder (βλ. και σχετικές φωτογραφίες).

Η μετάδοση συνδυάζεται με αυτοματισμούς που εμπλέκουν αυτόματα το retarder μόλις τα ραντάρ του οχήματος ανιχνεύσουν εμπόδιο, μειώνοντας την ανάγκη να πατήσει φρένο ο οδηγός ή ακόμη και τα φρένα έκτακτης ανάγκης, όταν το σύστημα Active Brake Assist 4 ανιχνεύσει πεζό, μέσα στο εργοτάξιο.

Άλλη καινοτομία είναι το Hydraulic Auxiliary Drive (HAD) το υδραυλικό βοηθητικό σύστημα μετάδοσης κίνησης στους εμπρός τροχούς, για περιστασιακή χρήση εκτός δρόμου, το οποίο εμπλέκεται αυτόματα.

Η Mercedes-Benz διαθέτει επίσης σύστημα παρακολούθησης της πίεσης των ελαστικών και στην οθόνη εμπρός εμφανίζει την απαιτούμενη πίεση, ανάλογα με την εξωτερική θερμοκρασία, όπως επίσης και το Predictive Powertrain Control το οποίο στην άσφαλτο ρυθμίζει την ταχύτητα του φορτηγού και τις ταχύτητες του κιβωτίου, ανιχνεύοντας την τοπογραφία του δρόμου με μια προγνωστική λογική που έχει προφανή πλεονεκτήματα στην κατανάλωση.

Στην εργοταξιακή σειρά διατίθεται τέλος και ένα ενισχυμένο Actros 4x2 (με φωτιστικά σώματα από το Arocs), με λίγο μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος (κατά 6 εκατοστά) και απόβαρο χαμηλότερο κατά 150 κιλά, που μπορεί να φθάσει μεικτό στους 44 τόνους και απευθύνεται σε αστικά εργοτάξια

 

18 επιλογές κινητήρων

Για την κίνηση των Arocs υπάρχουν επιλογές από 4 μεγέθη κινητήρων νέας γενιάς euro 6, όλοι εξακύλινδροι πετρελαιοκινητήρες με χωρητικότητες 7,7 λίτρων, 10,7 λίτρων, 12,8 λίτρων και 15,6 λίτρων. Συνολικά υπάρχουν 18 επιλογές απόδοσης ισχύος, από 175 kW (238 ίππους) έως 460 kW (625 ίππους) και μέγιστης ροπής από 1.000 Nm έως 3000 Nm.

Η τελευταία γενιά του OM470 συνδυάζει μεγάλη απόδοση με ελάχιστες εκπομπές ρύπων. Έχει πίεση ψεκασμού καυσίμου στα 2.700 bar, νέα ακροφύσια με επτά οπές, δυνατότητα ασύμμετρου ψεκασμού, νέα γεωμετρία θαλάμου καύσης για μεγαλύτερο στροβιλισμό και μεταβαλλόμενη επανακυκλοφορία καυσαερίων.

Με ειδική απόδοση 31,4 kW ανά λίτρο (42,7 ίππους / λίτρο) και ειδική ροπή 206 Nm / λίτρο, ο OM 470 είναι ένας από τους ισχυρότερους κινητήρες της κατηγορίας του, ενώ είναι και ελαφρύτερος κατά 150 κιλά από τα ανάλογα μοντέλα.

Για ακόμη μεγαλύτερη απόδοση ροπής σε χαμηλές στροφές υπάρχουν οι σειρές OM471 (12,8 λίτρα) και OM473 (15 λίτρα), οι οποίες έχουν βελτιστοποιημένη απόδοση, λιπαντικά χαμηλής τριβής, προηγμένη μετάδοση με ηλεκτροϋδραυλικό έλεγχο και συνδυάζονται με το σύστημα πρόβλεψης ταχύτητας Predictive Powertrain Control (PPC).

Όλα τα συστήματα κίνησης ακολουθούν προδιαγραφές βαρέως τύπου: από τα λιπαντικά, τα κιβώτια ταχυτήτων και τους άξονες, όλα είναι βελτιστοποιημένα.

Οι επιλογές με τον μικρό κινητήρα OM936 των 7,7 λίτρων ξεκινούν από 175 kW (238 ίππους) στις 2.200 σ.α.λ. και μέγιστη ροπή 1.000 Nm στο διάστημα από 1.200 έως 1.600 σ.α.λ.

Αντίστοιχα, ο OM470 έχει αποδόσεις από 240 kW (326 ίππους) έως 335 kW (456 ίππους) στις 1.600 σ.α.λ. και μέγιστη ροπή στις 1.100 σ.α.λ. (1.700 – 2.200 Nm ανάλογα με την έκδοση).

Οι επιλογές για τον ΟΜ471 ξεκινούν από 310 έως 390 kW (421 έως 530 ίππους) στις 1.600 σ.α.λ. και μέγιστη ροπ΄ξ στις 1.100 σ.α.λ. (από 2.100 έως 2.600 Nm).

Ο κορυφαίος ΟΜ473 έχει επιλογές για 517, 578 ή 625 ίππους και ροπές στα 2.600, 2.800 ή 3.000 Nm.

Για οχήματα εκτός δρόμου, η Mercedes-Benz προσφέρει διαφορετικές παραλλαγές αξόνων, ανάλογα με το ωφέλιμο φορτίο και τις ανάγκες πρόσφυσης (π.χ. με προσθήκη HAD περιστασιακή μετάδοση της κίνησης και στους εμπρός τροχούς, με ένα κουμπί).

Γ.Μ.

 

 

 

 

 

ΦΟΡΤΗΓΑ

IVECO X-WAY: ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ ΕΡΓΟΤΑΞΙΟΥ

Μια νέα σειρά εργοταξιακών φορτηγών, για χρήση σε αστικό περιβάλλον και περιστασιακές μετακινήσεις εκτός δρόμου παρουσίασε η Iveco...

ΔΙΑΣΤΗΜΟΠΛΟΙΟ!

Σχεδόν 20 χρόνια χωρίζουν την τέταρτη από την σημερινή πέμπτη γενιά Scania που παρουσιάστηκε πριν από λίγους μήνες. H ανανέωση δεν είναι μόνο στην εμφάνιση, αλλά αφορούν ολόκληρο το φορτηγό, σασί, ανά...

IVECO Z TRUCK CONCEPT

Ένα από τα πιο εντυπωσιακά εκθέματα της έκθεσης επαγγελματικών οχημάτων στο Αννόβερο IAA 2016...