ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΓΙΑ ΤΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΚΑΙ ΤΟΝ ΟΔΗΓΟ ΤΟΥ

ΔΟΚΙΜΗ FORD FIESTA VAN BUSINESS 1.5 TDCI

Ημερομηνία Δημοσίευσης: 01/09/2019

 

Το Fiesta Van είναι ένα καθημερινό αυτοκίνητο με πολύ ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, μοντέρνο, ασφαλές και… διπρόσωπο, με αξιοπρεπείς μεταφορικές ικανότητες που καλύπτουν έναν πολύ μεγάλο αριθμό επιχειρήσεων και επαγγελματιών που προσφέρουν υπηρεσίες, δηλαδή επιχειρήσεις που χρειάζονται κάτι πιο πρακτικό από ένα κανονικό αυτοκίνητο, αλλά δεν θέλουν να επιλέξουν τα μεγέθη και το κόστος χρήσης ενός μεγαλύτερου αποκλειστικά επαγγελματικού van.
Στην Ελλάδα είναι διαθέσιμο κυρίως με τους κινητήρες των 85 ίππων: με τον χιλιάρη EcoBoost βενζινοκινητήρα ή τον 1,5 λίτρων TDCi που είχε και το αυτοκίνητο που είχαμε για λίγες ημέρες στη διάθεσή μας για δοκιμή. Οι εκδόσεις των 125/120 ίππων με τους ίδιους κινητήρες δεν είναι άμεσα διαθέσιμες, αλλά με μια παραγγελία …ποτέ δεν ξέρεις.
Πρακτικά το αυτοκίνητο είναι ένα τρίθυρο καθαρόαιμο επιβατικό, με τις ανέσεις του και την οδική συμπεριφορά, όμως τα πίσω καθίσματα έχουν αφαιρεθεί και ο χώρος που απέμεινε έχει διαμορφωθεί ώστε να είναι πρακτικά επίπεδος με ένα μεταλλικό διχτυωτό διαχωριστικό, κάτι σαν διαχωριστικό για μεταφορά σκύλων π.χ., το οποίο δεν επιβαρύνει οπτικά τον επιβατικό του χαρακτήρα. Τα πίσω τζάμια είχαν παραμείνει στο αυτοκίνητο που δοκιμάσαμε, όμως εάν κάποιος θέλει, μπορούν να τοποθετηθούν βαμμένα πάνελ.
Το πάτωμα του χώρου φόρτωσης είναι καλυμμένο με ένα ελαστικό προστατευτικό, δημιουργώντας έναν σχεδόν τετραγωνισμένο χώρο περίπου ενός κυβικού μέτρου, με ωφέλιμο φορτίο περίπου 500 κιλών, χώρος που είναι πολύ ικανοποιητικός για μια μεγάλη μερίδα επαγγελματιών που δεν έχουν πρόβλημα με το ύψος φόρτωσης (στα 70 εκατοστά).
Ο βασικός πετρελαιοκινητήρας Duratorq TDCi χωρητικότητας 1,5 λίτρων αποδίδει 85 ίππους με μέγιστη ροπή 215 Nm (21.9 kgm) στις 1.750 σ.α.λ. και είναι εντυπωσιακά αθόρυβος αλλά και οικονομικός σε κατανάλωση, τόσο σε επαρχιακούς δρόμους και αυτοκινητόδρομο, όσο και σε αστικές διαδρομές όπου η λειτουργία Stop & Start μπαίνει σε λειτουργία, σε συνδυασμό με μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων.  
Μέσα στην πόλη οι ενδείξεις κατανάλωσης σπάνια ξεπέρασαν τα 7 λίτρα πετρελαίου για κάθε 100 χιλιόμετρα (με χαλαρή οδήγηση και μικρό φορτίο αρκείται και σε λιγότερα από 6 λίτρα καυσίμου για την ίδια απόσταση), ενώ σε ανοιχτές διαδρομές και σε ταξίδι είδαμε ενδείξεις μέσης κατανάλωσης ακόμη και κάτω από 4,5 λίτρα, χωρίς να ξεπερνά τα 5,5 λίτρα καυσίμου ανά 100 χλμ. στις περισσότερες περιπτώσεις, με μια θεωρητική αυτονομία πάνω από 700 χιλιόμετρα με το ρεζερβουάρ των 40 λίτρων.
Χαμηλές είναι και οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, στα 94 ή 99 γρ. ανά χιλιόμετρο.
Το Fiesta Van είναι αρκετά ελαφρύ με απόβαρο στα 1112 κιλά (με ρεζερβουάρ καυσίμου γεμάτο κατά 90%) και μπορεί να μεταφέρει περίπου 510 κιλά φορτίου.
 
 
ΒΟΛΙΚΟ ΣΕ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ
Από πλευράς διαστάσεων δεν ξεπερνά τα 4,04 μέτρα μήκους, με πλάτος αμαξώματος 1,79 μέτρα (1,95 μ. με τους καθρέφτες) και μεταξόνιο 2,493 μέτρα. Ο χώρος φόρτωσης έχει μέγιστο όγκο 0,96 κυβικά μέτρα, με μέγιστο πλάτος 1,28 μ. μήκος 1,29 μ. και ύψος περίπου 93 εκατοστά. Στον χώρο φόρτωσης έχει ελαστικό κάλυμμα προστασίας και τέσσερα σημεία πρόσδεσης.
Η έκδοση «Βusiness» (από 18.170 ευρώ) που οδηγήσαμε είχε χαλύβδινες ζάντες 15x6 ιντσών με ελαστικά 195/60 R15, προφυλακτήρες βαμμένους στο χρώμα του αμαξώματος, σπόιλερ οροφής με κεντρικό φως «στοπ», αισθητήρες απόστασης στάθμευσης πίσω, προβολείς αλογόνου με αυτόματη εναλλαγή (πολύ εντυπωσιακό το βράδυ καθώς μειώνει την ένταση προσωρινά για να μην τυφλώνει τα αυτοκίνητα απέναντι), αυτόματα φώτα ημέρας και αυτόματη λειτουργία υαλοκαθαριστήρων, προβολείς ομίχλης με αυτόματους λαμπτήρες στροφής, σύστημα παρακολούθησης της πίεσης των ελαστικών, έκτακτη υποβοήθηση φρένων με προειδοποίηση απόστασης, ηλεκτρονικά ελεγχόμενο κλιματισμό, ABS, υποβοήθηση εκκίνησης σε ανηφόρα, ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας ESC, αερόσακους κ.ά. 
Είχε όμως και μια σειρά από πρόσθετο εξοπλισμό ασφάλειας και άνεσης, με πρόσθετο κόστος, όπως κάμερα οπισθοπορείας, ενεργό cruise control (ACC), σύστημα υποβοήθησης διατήρησης της λωρίδας κυκλοφορίας, σύστημα Driver Alert (DAC), Pre-Collision Assist με δυνατότητα ανίχνευσης πεζών και αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας.
 
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τον οδηγό έχουν αυτά τα τεχνολογικά καλούδια που κάνουν την οδήγηση άνετη και εύκολη. 
Για παράδειγμα, με την τεχνολογία του αυτορρυθμιζόμενου συστήματος σταθερής ταχύτητας (ACC), επιλέγετε την ταχύτητα με την οποία επιθυμείτε να κινήστε και το σύστημα τη διατηρεί. Εάν ο ενσωματωμένος αισθητήρας ραντάρ εντοπίσει ένα προπορευόμενο όχημα, επιβραδύνει ώστε να διατηρεί μια προκαθορισμένη απόσταση. Όταν απελευθερωθεί ο δρόμος μπροστά από το αυτοκίνητό σας, το σύστημα επιταχύνει και πάλι στην προεπιλεγμένη ταχύτητα.
Το αυτοκίνητο χρησιμοποιεί κάμερα εμπρός που ανιχνεύει αν αρχίζει να παρεκκλίνει από τη λωρίδα του (σε ταχύτητες πάνω από 65 χλμ./ώρα). Εάν δεν αντιδράσετε έγκαιρα ή καθόλου, το σύστημα Lane Keeping Alert προειδοποιεί με δονήσεις στο τιμόνι και εμφανίζει μια φωτεινή ένδειξη. 
Ακόμη, το σύστημα Blind Spot Information System (BLIS), ειδοποιεί με φωτεινές ενδείξεις στους εξωτερικούς καθρέφτες όταν ένα άλλο όχημα – αυτοκίνητο, βαν ή φορτηγό – κινείται στα τυφλά σημεία των εξωτερικών καθρεφτών και συνδυάζεται με το (προαιρετικό) σύστημα Cross Traffic Alert (CTA) που ειδοποιεί αν ανιχνεύσει διερχόμενα οχήματα όταν βγαίνετε από κάθετη θέση στάθμευσης με την όπισθεν.
Ενδιαφέρον (καιχρήσιμο) είναι και το σύστημα που προειδοποιεί σε περίπτωση απώλειας της πίεσης στα ελαστικά, το οποίο λειτουργεί συνεχώς.
Όμως το πιο εντυπωσιακό είναι η (προαιρετική) δυνατότητα αυτόματης αλλαγή μεγάλης σκάλας προβολέων, για να βλέπετε χωρίς να "τυφλώνετε" τους άλλους οδηγούς, τόσο στην ίδια λωρίδα, όσο και τους απέναντι. Το σύστημα Auto High Beam (AHB) επιτρέπει την οδήγηση τη νύχτα με τους προβολείς συνεχώς στη μεγάλη σκάλα, αφού κατεβάζει αυτόματα στη μεσαία σκάλα αν ανιχνεύσει επερχόμενο ή προπορευόμενο όχημα. Στη συνέχεια, επαναφέρει τους προβολείς στη μεγάλη σκάλα για μέγιστη ορατότητα.
Η Ford δεν έχει ξεχάσει και τις τηλεματικές δυνατότητες, καθώς έχει ενσωματωμένο modem «FordPass Connect» για μόνιμη σύνδεση στο διαδίκτυο (όχι μόνο ως wi-fi hotspot). To σύστημα προσφέρει δυνατότητα προγραμματισμού δρομολογίων και υπηρεσία «Live Traffic», ενώ μπορεί να δώσει πληροφορίες για την κατάσταση του οχήματος, ενημερώσεις για συντήρηση, να κλειδώσει το όχημα από απόσταση, πληροφορίες εντοπισμού κ.ά.
Η καμπίνα του νέου Fiesta Van προσφέρει ένα άνετο περιβάλλον εργασίας, με όμορφο διάκοσμο και ανθεκτικά υλικά, αλλά και σύγχρονες τεχνολογίες, όπως το σύστημα επικοινωνίας και ψυχαγωγίας SYNC 3 της Ford, το οποίο είναι συμβατό με Apple CarPlay και Android Auto. Με τη σύνδεση ενός κινητού τηλεφώνου μέσω του Ford SYNC AppLink, οι οδηγοί μπορούν να έχουν πρόσβαση σε μία μεγάλη γκάμα βασικών εφαρμογών, χρησιμοποιώντας τη μεγάλη οθόνη 8 ιντσών του οχήματος, η οποία περιλαμβάνει την εφαρμογή κυκλοφορίας Waze και το Cisco WebEx.
 
ΟΔΗΓΩΝΤΑΣ
Στην οδήγηση είναι εντυπωσιακά γρήγορο. Το σύστημα διεύθυνσης είναι άμεσο και σαφές, με μεταβλητή ηλεκτρική υποβοήθηση. Παραμένει μαλακό στις αναρτήσεις (παρά την ελαφρώς ενισχυμένη ανάρτηση), απορροφά αρκετά καλά τις ανωμαλίες των ελληνικών δρόμων, ευθύβολο στον αυτοκινητόδρομο, σταθερό στις στροφές, με φρένα «άγκυρες», είναι ένα αυτοκίνητο που χαίρεσαι να το οδηγείς. Στα σχεδόν 19.000 ευρώ δεν το λες και ευκαιρία, είναι όμως ένα όχημα που μπορεί να καλύψει οικονομικά και αξιοπρεπώς μια μικρή επιχείρηση ή έναν επαγγελματία των υπηρεσιών που παράλληλα χρειάζεται να μετακινείται συνεχώς.

 

 

VAN

ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ MAN ETGE VAN

H MAN Truck & Bus ανακοίνωσε ότι δέχεται παραγγελίες για τις νέες –ηλεκτροκίνητες- εκδόσεις «eTGE»...

ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ VAN ΔΟΚΙΜΑΖΕΙ Η MERCEDES

Τη συνεργασία της με την γερμανική εταιρεία ταχυμεταφορών Hermes ανακοίνωσε η Mercedes-Benz, για την εξέλιξη νέων ηλεκτρικών ελαφρών επαγγελματικών φορτηγών...

ΝΕΟ NISSAN NV300

NV300 ονομάζεται ο διάδοχος του Primastar, της μεσαίας σειράς ελαφρών φορτηγών της Nissan. Διαθέτει 4 μεγέθη καρότσας (L1H1, L1H2, L2H1, L2H2), δύο εκδόσεις των έξι θέσεων για επιβάτες (L1H1, L2H1) κα...

 
Κλείσιμο [X]