ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΓΙΑ ΤΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΚΑΙ ΤΟΝ ΟΔΗΓΟ ΤΟΥ

ΝΕΟΣ «ΓΙΓΑΝΤΑΣ» ΑΠΟ PSA ΚΑΙ FCA

Ημερομηνία Δημοσίευσης: 18/11/2019

 

Μια νέα ισχυρή αυτοκινητοβιομηχανία δημιουργείται από την ένωση των ομίλων PSA και FCA, τέταρτη σε δυναμική πωλήσεων παγκοσμίως πίσω από τις VW, Toyota και Renault-Nissan.

Σε συγχώνευση μεταξύ ίσων προχωρούν οι όμιλοι PSA (Peugeot, Citroen, DS, Opel και Vauxhall) και FCA (Fiat, Fiat Professional, Lancia, Alfa Romeo, Maserati, Abarth, Mopar, Dodge, RAM, Chrysler και Jeep).

Σύμφωνα με όσα ανακοινώθηκαν, κάθε πλευρά θα έχει αρχικά το 50% στη νέα εταιρεία και στο 11μελές διοικητικό συμβούλιο θα μετέχουν έξι μέλη από την PSA και πέντε μέλη από την FCA. Διευθύνων σύμβουλος θα είναι αρχικά ο Πορτογάλος Κάρλος Ταβάρες (επικεφαλής του γαλλικού ομίλου) και πρόεδρος ο 44χρονος εγγονός του Ανιέλι, Τζον Έλκαν.

Η οικογένεια Ανιέλι βγαίνει πολλαπλά κερδισμένη από τη συμφωνία, καθώς θα λάβει μερίσματα της τάξης τους ενός εκατ. δολαρίων μέσω της EXOR (εταιρεία Holding, διάδοχος της IFIL) που ελέγχει την πλειοψηφία των μετοχών της FCA. Συνολικά οι μέτοχοι της PSA θα λάβουν μέρισμα τριών δισ. ευρώ (κυρίως από την πώληση της Faurecia) και οι μέτοχοι της FCA μέρισμα πέντε δισ. ευρώ (περιλαμβάνονται και περίπου 250 εκατ. ευρώ από την πώληση της εταιρείας παραγωγής ρομπότ Comau).

Η οικογένεια Ανιέλι ελέγχει επίσης τις εταιρείες Ferrari (μειοψηφικό ποσοστό 10% της εταιρείας ελέγχεται από την FCA) αλλά και τις CNH Industrial (Iveco κ.λπ.), Juventus F.C. και την ιταλική εφημερίδα La Stampa.

Σημειώνεται ότι μέτοχος της PSA είναι με 12% και το γαλλικό δημόσιο (το οποίο κατέχει και μερίδιο 15% στη Renault). Μερίδιο 12% στην PSA κατέχει και ο κινεζικός όμιλος Dongfeng Motor. Οι δύο οικογένειες (Πεζώ και Ανιέλι) δεσμεύτηκαν να μην αλλάξουν για μια τριετία την αναλογία των μετοχών που κατέχουν στη νέα εταιρεία, με μόνη επιτρεπόμενη αλλαγή την αύξηση του μεριδίου των Γάλλων έως 3% εάν η κινεζική Dongfeng πουλήσει μετοχές της.

Οι δύο εταίροι πούλησαν πέρυσι 8,7 εκατ. οχήματα με συνολικό κύκλο εργασιών περίπου 170 δισ. ευρώ και 11 δισ. ευρώ κέρδη προ φόρων.

Σημειώνεται ότι οι δύο όμιλοι συνεργάζονται για σχεδόν 20 χρόνια στην από κοινού κατασκευή μεγάλων επαγγελματικών οχημάτων, με κοινό εργοστάσιο στα σύνορα Ιταλίας-Γαλλίας.

Η FCA αναμένεται να ωφεληθεί από την τεχνογνωσία του γαλλικού ομίλου στις modular πλατφόρμες αυτοκινήτων και στους καθαρούς κινητήρες, ενώ η PSA αποκτά προνομιακή πρόσβαση στην αμερικανική αγορά. Οι δύο εταίροι ανακοίνωσαν ότι θα εργαστούν από κοινού για την ανάπτυξη μιας νέας κοινής πλατφόρμας ηλεκτρικών αυτοκινήτων και για μοντέλα αυτόνομης οδήγησης.

* Υπενθυμίζεται ότι συμφωνία συνεργασίας στα επαγγελματικά οχήματα και σε ηλεκτρικές – αυτόνομες πλατφόρμες οχημάτων, χωρίς μετοχικές αλλαγές, ανακοίνωσαν πρόσφατα και η Volkswagen με τη Ford.

 

 

ΚΟΣΜΟΣ

FCA ΚΑΙ PSA ΥΠΕΓΡΑΨΑΝ ΤΗ ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΗ

Οι εταιρείες Fiat Chrysler και Peugeot PSA Group υπέγραψαν δεσμευτική συμφωνία συγχώνευσης ύψους 50 δισεκατομμυρίων δολαρίων, η οποία θα ανοίξει το δρόμο για τη δημιουργία της τέταρτης μεγαλύτερης αυτ...

ΠΟΛΥΕΘΝΙΚΟ ΤΟ ΝΕΟ ΠΡΟΕΔΡΕΙΟ ΤΗΣ IRU

Τον Γενικό Γραμματέα της Εθνικής Ένωσης Οδικών Μεταφορέων της Ρουμανίας (UNTRR), κ. Radu Dinescu, εξέλεξε ομόφωνα η Γενική Συνέλευση της IRU για να υπηρετήσει από την 1η Ιανουαρίου 2020 ως νέος Πρόεδρ...

ΣΤΗΝ ΕΚΚΙΝΗΣΗ ΓΙΑ... ΜΕΡΙΚΟ BREXIT

Μέσα στον Ιανουάριο τα εθνικά κοινοβούλια της Ε.Ε. θα έχουν ψηφίσει διμερείς συμφωνίες... παράτασης ισχύος των ευρωπαϊκών δεσμεύσεων του Ηνωμένου Βασιλείου μέχρι τα τέλη του 2020, για ένα Brexit που ό...

 
Κλείσιμο [X]