ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΓΙΑ ΤΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΚΑΙ ΤΟΝ ΟΔΗΓΟ ΤΟΥ

ΝΕΟΣ «ΓΙΓΑΝΤΑΣ» ΑΠΟ PSA ΚΑΙ FCA

Ημερομηνία Δημοσίευσης: 18/11/2019

 

Μια νέα ισχυρή αυτοκινητοβιομηχανία δημιουργείται από την ένωση των ομίλων PSA και FCA, τέταρτη σε δυναμική πωλήσεων παγκοσμίως πίσω από τις VW, Toyota και Renault-Nissan.

Σε συγχώνευση μεταξύ ίσων προχωρούν οι όμιλοι PSA (Peugeot, Citroen, DS, Opel και Vauxhall) και FCA (Fiat, Fiat Professional, Lancia, Alfa Romeo, Maserati, Abarth, Mopar, Dodge, RAM, Chrysler και Jeep).

Σύμφωνα με όσα ανακοινώθηκαν, κάθε πλευρά θα έχει αρχικά το 50% στη νέα εταιρεία και στο 11μελές διοικητικό συμβούλιο θα μετέχουν έξι μέλη από την PSA και πέντε μέλη από την FCA. Διευθύνων σύμβουλος θα είναι αρχικά ο Πορτογάλος Κάρλος Ταβάρες (επικεφαλής του γαλλικού ομίλου) και πρόεδρος ο 44χρονος εγγονός του Ανιέλι, Τζον Έλκαν.

Η οικογένεια Ανιέλι βγαίνει πολλαπλά κερδισμένη από τη συμφωνία, καθώς θα λάβει μερίσματα της τάξης τους ενός εκατ. δολαρίων μέσω της EXOR (εταιρεία Holding, διάδοχος της IFIL) που ελέγχει την πλειοψηφία των μετοχών της FCA. Συνολικά οι μέτοχοι της PSA θα λάβουν μέρισμα τριών δισ. ευρώ (κυρίως από την πώληση της Faurecia) και οι μέτοχοι της FCA μέρισμα πέντε δισ. ευρώ (περιλαμβάνονται και περίπου 250 εκατ. ευρώ από την πώληση της εταιρείας παραγωγής ρομπότ Comau).

Η οικογένεια Ανιέλι ελέγχει επίσης τις εταιρείες Ferrari (μειοψηφικό ποσοστό 10% της εταιρείας ελέγχεται από την FCA) αλλά και τις CNH Industrial (Iveco κ.λπ.), Juventus F.C. και την ιταλική εφημερίδα La Stampa.

Σημειώνεται ότι μέτοχος της PSA είναι με 12% και το γαλλικό δημόσιο (το οποίο κατέχει και μερίδιο 15% στη Renault). Μερίδιο 12% στην PSA κατέχει και ο κινεζικός όμιλος Dongfeng Motor. Οι δύο οικογένειες (Πεζώ και Ανιέλι) δεσμεύτηκαν να μην αλλάξουν για μια τριετία την αναλογία των μετοχών που κατέχουν στη νέα εταιρεία, με μόνη επιτρεπόμενη αλλαγή την αύξηση του μεριδίου των Γάλλων έως 3% εάν η κινεζική Dongfeng πουλήσει μετοχές της.

Οι δύο εταίροι πούλησαν πέρυσι 8,7 εκατ. οχήματα με συνολικό κύκλο εργασιών περίπου 170 δισ. ευρώ και 11 δισ. ευρώ κέρδη προ φόρων.

Σημειώνεται ότι οι δύο όμιλοι συνεργάζονται για σχεδόν 20 χρόνια στην από κοινού κατασκευή μεγάλων επαγγελματικών οχημάτων, με κοινό εργοστάσιο στα σύνορα Ιταλίας-Γαλλίας.

Η FCA αναμένεται να ωφεληθεί από την τεχνογνωσία του γαλλικού ομίλου στις modular πλατφόρμες αυτοκινήτων και στους καθαρούς κινητήρες, ενώ η PSA αποκτά προνομιακή πρόσβαση στην αμερικανική αγορά. Οι δύο εταίροι ανακοίνωσαν ότι θα εργαστούν από κοινού για την ανάπτυξη μιας νέας κοινής πλατφόρμας ηλεκτρικών αυτοκινήτων και για μοντέλα αυτόνομης οδήγησης.

* Υπενθυμίζεται ότι συμφωνία συνεργασίας στα επαγγελματικά οχήματα και σε ηλεκτρικές – αυτόνομες πλατφόρμες οχημάτων, χωρίς μετοχικές αλλαγές, ανακοίνωσαν πρόσφατα και η Volkswagen με τη Ford.

 

 

ΚΟΣΜΟΣ

U.S. NEWS & WORLD REPORT: H KIA Η ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΜΑΡΚΑ SUV

Η Kia Motors America επιβραβεύθηκε ως η καλύτερη μάρκα SUV του 2020 στα βραβεία καλύτερης μάρκας αυτοκινήτων του US News & World Report, εκτοπίζοντας τη Honda από την πρώτη θέση την οποία κατείχε από ...

ΠΡΟΧΩΡΑΕΙ Η ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΗ ΤΗΣ FIAT CHRYSLER AUTOMOBILES ΜΕ ΤΟ ΓΚΡΟΥΠ PSA

Κανονικά προχωράει η προγραμματισμένη συγχώνευση της Fiat Chrysler Automobiles με το γκρουπ PSA μετά την αγωγή που υπέβαλλε η GM εναντίον της πρώτης εταιρείας....

KIA XCEED: ΔΙΑΚΡΙΘΗΚΕ ΜΕ ΤΟ ΒΡΑΒΕΙΟ «ΧΡΥΣΟ ΤΙΜΟΝΙ»

Το νέο Kia Xceed διακρίθηκε με το βραβείο «Χρυσό Τιμόνι» το οποίο αποτελεί το σημαντικότερο γερμανικό βραβείο αυτοκινήτου....

 
Κλείσιμο [X]