ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΓΙΑ ΤΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΚΑΙ ΤΟΝ ΟΔΗΓΟ ΤΟΥ

Ο «ΠΟΣΕΙΔΩΝΑΣ» ΤΩΝ ΦΟΡΤΗΓΩΝ

Ημερομηνία Δημοσίευσης: 10/01/2020

 

Το όραμά της για τα φορτηγά της επόμενης δεκαετίας παρουσίασε η Hyundai, υιοθετώντας την παραγωγή ηλεκτρικού ρεύματος από «κυψέλες» υδρογόνου.

Στοιχεία από το παρελθόν και το μέλλον συνδυάζει ο «Ποσειδώνας» της Hyundai, ένα concept φορτηγό που παρουσίασε η μεγάλη κορεατική αυτοκινητοβιομηχανία στην Αμερική τον περασμένο μήνα. Ο Art Deco σχεδιασμός είναι εμφανής, θυμίζοντας τρένα streamliner (1936-1959), κάτι που τονίζει και η ίδια η Hyundai στα σκίτσα και φωτογραφίες που έδωσε στη δημοσιότητα. Η εταιρεία κατασκευάζει φορτηγά για την ασιατική αγορά τα τελευταία 50 χρόνια και σταδιακά ανοίγει παγκόσμιο βηματισμό, στοχεύοντας ιδιαίτερα την ευρωπαϊκή αγορά μέχρι το 2025.

Το πρωτότυπο «HDC-6 Neptune» είναι μια σπουδή για ένα βαρύ όχημα πολλαπλών ρόλων που μπορεί να λειτουργήσει τόσο ως τράκτορας, όσο και ως κλασσικό φορτηγό.

Η εταιρεία επαναπροσδιόρισε την κλασική τυπολογία και την αρχιτεκτονική του φορτηγού, επιχειρώντας να εισάγει νέα χρηστικά και λειτουργικά πρότυπα.

Εξωτερικά, ο «Ποσειδώνας» έχει οριζόντιες γρίλιες ψύξης σε όλο το κάτω τμήμα του, εμπρός και στο πλάι, αναδιπλούμενα σκαλοπάτια για την είσοδο στην καμπίνα μέσα από συρόμενες πόρτες και πολλά άλλα έξυπνα σημεία. Η καμπίνα διαμορφώνεται ανάλογα με τη χρήση και το μέγιστο μήκος και τα πάντα είναι ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενα.

 

Οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες είναι ημιδιαφανείς σε ορισμένα σημεία, αυξάνοντας εκθετικά την ορατότητα, ενώ η νέα σχεδίαση διαμορφώνει εξαιρετικά μεγάλους χώρους για τον οδηγό. Στο πίσω μέρος της καμπίνας διακρίνονται οι δεξαμενές υδρογόνου και κάτω η κυψέλες καυσίμου που παράγουν ηλεκτρικό ρεύμα εν κινήσει, φορτίζοντας μια σχετικά μικρή συστοιχία μπαταριών.

Το «HDC-6 Neptune» έχει διπλούς πίσω τροχούς και καμπίνα υπερυψωμένη η οποία διαχωρίζεται ευκρινώς από το κάτω τμήμα. Στο εσωτερικό θυμίζει… διαμέρισμα. Έχει επίπεδο πάτωμα και το καθιστικό του οδηγού είναι γυρισμένο στο πλάι, έχοντας απέναντι το σύστημα πολυμέσων. Η οροφή έχει διαφανή τμήματα για μεγαλύτερη φωτεινότητα. Ενδιαφέρον έχουν οι προτεινόμενες διαμορφώσεις του αμαξώματος για να καλυφθούν τα διαφορετικά σενάρια χρήσης (τράκτορας ή φορτηγό).

Η Hyundai έχει ήδη επεκτείνει την θέση της στην τεχνολογία κυψελών καυσίμου. Μέσω της κοινοπραξίας της με την H2 Energy, εμπορεύεται ηλεκτρικά φορτηγά με κυψέλες καυσίμου, σχεδιάζοντας να διαθέσει περισσότερα από 1.600 βαρέα φορτηγά FCEV στην ελβετική αγορά επαγγελματικών οχημάτων μέχρι το 2023.

 

 

ΦΟΡΤΗΓΑ

ΝΕΟ ΨΗΦΙΑΚΟ MERCEDES-BENZ ACTROS

Τα νέα χαρακτηριστικά: Ημι-αυτόματη οδήγηση με Active Drive Assist, έως και 5% λιγότερη κατανάλωση καυσίμου, MirrorCam στο βασικό εξοπλισμό, Active Brake Assist 5, συνδεσιμότητα και Multimedia Cockpit...

IVECO X-WAY: ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ ΕΡΓΟΤΑΞΙΟΥ

Μια νέα σειρά εργοταξιακών φορτηγών, για χρήση σε αστικό περιβάλλον και περιστασιακές μετακινήσεις εκτός δρόμου παρουσίασε η Iveco...

ΝΕΑ ΕΡΓΟΤΑΞΙΑΚΑ MERCEDES-BENZ AROCS

Μια πρώτη γνωριμία με την ανανεωμένη γκάμα των εργοταξιακών Mercedes-Benz Arocs, ένα λασπωμένο και κρύο πρωινό στο Woerth, στο παλιό λατομείο του Ötigheim που έχει γίνει πίστα δοκιμών και στο Gaggenau...

 
Κλείσιμο [X]